Omaka z jurčki in žajbljem - s pirinimi njoki


Za vikend sem bila gostja pri prijateljici v Stari Baški.
Raj na zemlji lahko rečem, mir, morje, vonj žajblja in sivke.
Vendar prejela sem žajbelj, ki je morda še malce bolj aromatičen, kot ta ki sem ga lahko nabrala v naselju. Žajbelj mi je prijateljica prinesla s skalnega hriba.
Ta žajbelj... mmmm kako omamno diši. Še preden so ji žajbelj prinesli je že vedela, kaj bi z njim kuhala. In sicer omako z jurčki in žajbljem.

Hitro pripravljena omaka, ki pa se po okusu lahko kosa s še tako profi omakami. Postrežena s pirinimi njoki, ki jih lahko tudi kupite, je krog okusov zaključen v popolno celoto.

Za 4 krožnike, torej dve osebi :P sem uporabila:
  • 200g očiščenih in narezanih jurčkov (bile so vmes tudi lisičke)
  • 2 šalotki
  • Česen
  • sol, poper
  • drobnjak, peteršilj, majaron (vem za ljudi, ki majarona videti ne smejo, ga naj pač izpustijo), lovor, žajbelj
  • 2 žlici koruznega škroba
  • 2 dcl vode ali rastlinskega napitka (sojino, ovseno...)
  • 1 dcl sojinega jogurta
  • Voda
  • Olje
  • Za okus lahko dodate tudi nekaj kvasnih kosmičev, sama jij v tej omaki ne uporabim, ni potrebe 😊

Na olju zarumenimo drobno narezano šalotko in ji dodamo gobe. Pražimo jih nekje 5-10 minut na blagi temperaturi (odvisno kako velike koščke gob ste dodali). Nato dodamo koruzni škrob, dodobra pomešamo, zvišamo temperaturo in dodamo sojino mleko ali pa vodo. Ko zavre, če je pregosto dodamo še malce vode. V omako damo vejico žajblja, lovor, majaron in v pokriti posodi kuhamo 10 minut. Na koncu dodamo še preostale začimbe, česen in sojin jogurt.

To je osnovna omaka, ki jo lahko postrežemo z njoki, rižem, ali k seitanovim zrezkom in krompirjem, k polenti...

No mi smo jo postregli s pirinimi njoki.

Njok lahko naredite doma, ni nič težavnega, še hitreje pa ječe jih kupite.
Vse dobro vam želim - Minci

Komentarji